czwartek, 24 października 2019

Zmień wycieraczki samochodowe przed sezonem

Dzisiaj pomysł na jesienny zakup, mianowicie nowe wycieraczki samochodowe. Nie jest to drogi zakup, jednak znacznie poprawia nasze bezpieczeństwo na drodze, a zbliża się przecież sezon jesienno-zimowy.


Nie pisałbym tego wpisu, gdyby nie mała przygoda. Niedawno pękło mi pióro od wycieraczki od strony pasażera, niezwłocznie zatem wymieniłem ją na nową. Stwierdziłem jednak, że po co wymieniać obydwie, skoro lewa wycieraczka sprawuje się dobrze... 

Po zamontowaniu prawej wycieraczki byłem zaskoczony jaka jest różnica w działaniu. Stara wycieraczka nie zbierała wody tak dobrze, mam wrażenie, że w porównaniu z nową bardziej rozcierała wodę, niż ją zbierała, przez co widoczność w deszczu byłą znacznie gorsza. Oczywiście nie byłem tego świadomy, do chwili kiedy nie porównałem efektywności dwóch wycieraczek, starej i nowej. Wg zjawiska tzw. "gotowanej żaby", nie byłem świadomy stopniowo pogarszającej się widoczności.

Dlatego Tobie to radzę - wymień wycieraczki przed nadchodzącym sezonem zimowym. Większe bezpieczeństwo na drodze to dobra inwestycja.

Polecam:

Zimowy płyn do spryskiwacza kupuj latem, letni zimą i jesienią


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz