Pierwszy na świecie sklep internetowy powstał w 1994 roku. Dwadzieścia lat później w Polsce już połowa internautów regularnie robi zakupy w Sieci. Duża część z nich również sprzedaje online, wykorzystując między innymi platformy aukcyjne. Czym się najczęściej handluje w Internecie i jak dostarcza się zamówiony towar?
Jak pokazują wyniki zeszłorocznych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, e-commerce w Polsce trzyma się nieźle. Coraz więcej i chętniej kupujemy w Sieci i coraz więcej osób wykorzystuje możliwości sprzedaży online, mimo że nie zawsze prowadzą one sklep internetowy, często są jedynie użytkownikami serwisów ogłoszeniowych lub na przykład platform aukcyjnych.
Produkty najczęściej sprzedawane / kupowane w Internecie
Wspomniane już badanie Gemiusa - „eCommerce w Polsce 2014”, wskazuje na najbardziej popularne kategorie produktów, którymi handluje się w Sieci. Ankietowani internauci najczęściej mówią o odzieży i dodatkach, książkach, muzyce, filmach, a także drobnym sprzęcie AGD i RTV oraz smartfonach lub tabletach wraz z akcesoriami. Najrzadziej natomiast przedmiotem transakcji internetowych bywają ubezpieczenia, artykuły spożywcze, kolekcjonerskie, jak również farmaceutyczne. Rozpatrując najpopularniejsze w e-commerce towary, łatwo zauważyć, że ranking zmienia się nieco w zależności od grupy wiekowej oraz płci internautów zaangażowanych w sprzedaż i kupno online. Wśród najmłodszych użytkowników Sieci dominują technologie i multimedia, wśród najstarszych natomiast wymienione już produkty farmaceutyczne oraz kolekcjonerskie. Mężczyźni częściej sprzedają i kupują w Sieci multimedia, części samochodowe, przedmioty kolekcjonerskie, a kobiety odzież, biżuterię, perfumy i farmaceutyki.
Handel online a dostawa towaru
Sprzedając coś w Internecie trzeba mieć na uwadze, że e-klienci najbardziej martwią się zwykle o bezpieczeństwo transakcji oraz o czas dostawy zamówionego towaru. Oba te aspekty (razem lub każdy z osobna) mogą wpłynąć na rezygnację z zakupu, dlatego warto o to szczególnie zadbać, jeśli realizuje się sprzedaż online, czy to jako firma (sklep internetowy) czy jako osoba prywatna. Mimo że dla tempa realizacji dostawy wybór szybkich płatności internetowych jest optymalny, aż 21% badanych deklaruje na przykład, że preferuje płatność gotówką przy odbiorze przesyłki (co wynika z pewnością z nieufności w stosunku do innych form płatności i / lub też do samego sprzedawcy). Z raportu Gemiusa wynika ponadto, że niebagatelne znaczenie dla podjęcia decyzji o zakupie ma koszt dostawy. Im jest on niższy, tym większa oczywiście szansa na wybór oferty danego sprzedawcy, ale to nie wszystko. Okazuje się, że niewielkie koszty dostawy zamawianego w Internecie towaru to również – co potwierdza badanie – silny bodziec do zwiększenia częstotliwości zakupów online.
Tanie i szybkie przesyłki kurierskie
Wiadomo już, że aby handel w Sieci się powiódł, ma być bezpiecznie i szybko, dlatego też, zazwyczaj – zarówno sprzedający, jak i kupujący – wolą finalizować transakcję poprzez pewne i sprawdzone usługi kurierskie, dzięki którym realizuje się nie tylko samą dostawę kupionego / sprzedanego towaru, ale można również za pośrednictwem kuriera regulować / przyjmować płatność za ten towar. Przesyłki kurierskie to ponadto szereg usług dodatkowych, które w wielu przypadkach okazują się niezwykle praktycznym, przydatnym rozwiązaniem - jak choćby to z możliwością precyzyjnego monitorowania przesyłki.
Firmy kurierskie dla klientów biznesowych
Oferty kurierskie są dziś szczególnie atrakcyjne zwłaszcza w przypadku klientów biznesowych, czyli na przykład właścicieli sklepów internetowych lub innych podmiotów realizujących handel online, dla których sprawne i niedrogie dostarczanie przesyłek jest kwestią priorytetową w biznesie. Wystarczy zgłosić się do jednej z firm kurierskich, założyć konto przez Internet i / lub podpisać stosowną umowę, aby korzystać z usług indywidualnie wycenionych i dopasowanych do potrzeb klienta biznesowego. W DHL na przykład, w zależności od rodzaju prowadzonego biznesu i ilości wysyłanych towarów, można korzystać ze zróżnicowanych cenowo opcji usług kurierskich. Po wypełnieniu formularza na stronie kuriera, zależnie między innymi od deklarowanej cykliczności, liczby, wagi przesyłek oraz miejsca ich dostawy (przesyłki krajowe lub przesyłki do Europy), otrzymuje się w e-mailu indywidualną ofertę – dopasowaną do skali i charakteru danego biznesu. Z propozycji tego typu opłaca się korzystać w zasadzie każdemu przedsiębiorcy wysyłającemu więcej niż 10 paczek w miesiącu i z pewnością każdemu, kto nadaje z Polski przesyłki zagraniczne, szczególnie do krajów UE.
Jak zostać klientem DHL, by sprawnie i niedrogo nadawać kurierskie przesyłki krajowe i drogowe przesyłki do Europy dowiesz się na: http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/business-customers/offer/become-a-customer.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz