czwartek, 4 maja 2017

Nie używaj publicznej sieci bez hasła!

Czy da się korzystać bezpiecznie z publicznej sieci bez hasła? Jasne, da się... wszystko się da. Tylko pytanie, czy Ty jesteś w stanie tak skonfigurować swoje urządzenie mobilne, zabezpieczenia, firewalle, programy oraz VPN, aby np. bezpiecznie zalogować się z takiej sieci z kontem w banku? Założę się, że nie za bardzo.

Sam kiedyś lekceważyłem zagrożenie, do chwili kiedy operator jednej z usług nie przesłał mi informacji o próbie logowania z nieznanego urządzenia i prośby o jego akceptacje... oczywiście JA nie logowałem się, więc ktoś znał moje dane i hasło... skąd? Może z publicznej sieci w domu kultury sprzed kilku godzin, gdzie dużo ludzi korzysta z sieci za friko...


...to właśnie miejsce, w którym teraz jestem i piszę ten wpis oraz poprawiam konfigurację bloga pin i zielony.

Nie bawi mnie jednak korzystanie z sieci za friko, szczególnie w dobie cen mobilnego netu mniejszych niż 1 zł za 1 GB, logując się na blogach, albo sprawdzając przelewy na koncie, nawet w takich miejscach pilnuję, by nie włączyło się automatyczne logowanie do nieporządanej sieci (publicznej) i staram się raczej łączyć przez własna kartę sim w mobilnym modemie (albo z telefonu).

To samo radzę Tobie. Wykup za kilka-kilkanaście zł najmniejszy, odpowiadający Twoim potrzebom pakiet komórkowy i zapomnij o "darmowej" sieci publicznej.

Ta darmowość może finalnie sporo kosztować!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz