środa, 25 marca 2015

Dulux - historia jednej z największych marek farb i lakierów



Kto z nas nie kojarzy uroczego owczarka angielskiego z reklam farb w telewizji? Od 1960 roku właśnie ta rasa psa jest maskotką marki Dulux – międzynarodowej marki farb, a także lakierów i impregnatów. Owczarek stał się znakiem rozpoznawalnym marki, dlatego psy tej rasy często nazywamy psami Duluxa. Jakie inne ciekawe informacje skrywa historia powstania jednej z najpopularniejszych marek farb? Cofnijmy się w czasie…

XX wiek – powrót do przeszłości


O Duluxie mówiło się „Say Dulux to your decorator” w sloganach reklamowych w latach 50. XX wieku. Podczas pierwszych kilkunastu lat istnienia marka Dulux była skierowana głównie do dekoratorów wnętrz oraz dostawców. Dopiero w 1953 roku produkty Dulux wkroczyły na szerszy rynek, tym samym zyskując nowych odbiorców. Siedem lat później pojawiła się pierwsza reklama ze wspominanym owczarkiem angielskim. Psy tej rasy do tej pory występują w reklamach Duluxa, co świadczy o kreatywnym i efektywnym pomyśle ubiegłowiecznych twórców. Pies Duluxa zdobył 51. miejsce w konkursie na 100 najlepszych reklam telewizyjnych, organizowanym przez Channel 4 w Australii i Nowej Zelandii.

Dulux u korzeni


Nazwa marki powstała z połączenia dwóch słów: „luxury”, które w języku angielskim znaczy „luksusowy”, „luksus”, oraz DuPont – nazwy amerykańskiego koncernu chemicznego, który rozpoczął działalność w 1802 roku, zajmując się produkcją czarnego prochu. W 1931 roku DuPont oraz Imperial Chemical Industries (dawna nazwa AkzoNobel o początkach już 1646 roku, obecnie należącego do Pittsburgh Plate Glass Company) rozpoczęli historię farb Dulux, produkując pod szyldem tej marki pierwsze farby alkaidowe (ftalowe). Skąd wzięła się ich nazwa? Do żywic, używanych do produkcji tych farb, dodawany jest bezwodnik ftalowy. Farby alkaidowe wykazują dużą odporność na warunki atmosferyczne, a dzięki żywicy mają większą trwałość i duży połysk. Tymi farbami marka Dulux weszła na rynek, wpierw ograniczony do dekoratorów, blisko 20 lat później poszerzony. Od 1997 roku możemy cieszyć się produktami Dulux na polskim rynku.

Pomysły marki Dulux w XXI wieku


Jedną z najpopularniejszych kampanii w branży chemicznej jest globalna kampania marketingowa marki Dulux pt. „Let’s Colour Project”, która zakłada m.in. malowanie przestrzeni publicznych na jasne, optymistyczne i orzeźwiające kolory, które mają sprawić, że otoczenie wokół nas stanie się nie tylko barwne, ale również przyjazne. W akcji mają uczestniczyć lokalne społeczności, którym zależy na poprawie jakości życia w przestrzeni miejskiej, w której funkcjonują na co dzień. „Let’s Colour Project” nie tylko wyznacza kolorowe metamorfozy smutnych przestrzeni, ale również inspiruje i aktywizuje mieszkańców konkretnych miejscowości. Sprawia, że mieszkańcy uświadamiają sobie możliwość wpływu na otaczającą ich przestrzeń i podejmowania rozmaitych inicjatyw, aby poprawić codzienny komfort życia.

Dulux to nie tylko jedna z najpopularniejszych marek farb na całym świecie (jest obecna w ponad 100 krajach), ale również trendsetter w dziedzinie kolorów, który corocznie wyznacza trendy w kolorystyce wnętrz – właściciel marki, AkzoNobel, jest ambasadorem projektu „ColourFutures” – inspiruje konsumentów do kreatywnych działań i modnych zmian we wnętrzach i nie tylko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz